Ve třídě shromáždíme větší množství knih. Mohou to být knihy beletristické (např. novinky ze školní či třídní knihovny), knihy určitého žánru či knihy naučné.
1. Žáci se rozdělí do skupin po 3-4 žácích. Zvolí si jednoho posla.
2. Poslové si rychle vyberou tři knihy, které je nejvíc zaujaly.
3. Žáci si ve skupinách knihy prohlížejí a rozhodují se, která z nich je „nejlepší“. Orientují se podle obálky, informací o autorovi, o knize na záložkách, příp. si přečtou kousek textu.
4. Vždy dvě skupiny žáků se spojí a ze dvou nominovaných knih vyberou jednu do „finále“. Tímto způsobem získáme 3 – 4 finálové knihy.
5. Učitel krátce představí knihu, přečte z ní kousek textu (např. vždy ze stejné strany nebo pokaždé ze strany, kterou navrhnou žáci). Takto představí všechny 3 – 4 knihy.
6. Žáci hlasují, která kniha je zaujala nejvíc.
7. Následuje diskuse, podle čeho si knihy vybíráme.
zapsala Květuše Krüger a Kateřina Šafránková